sunnuntai 18. lokakuuta 2015

Q&A + Homecoming




Taalla kirjoittelee supervasynyt mutta superonnellinen tytto. Homecoming viikko ja viikonloppu on nyt takana, ja oli kylla ihan mahtavaa. Meilla oli spirit week eli joka koulupaiva meilla oli ertyinen teema miten me pukeuduttiin, eika tarvinut olla dress code. Meilla oli fall break joten maanantaina ei ollut koulua. Tiistaina meilla oli teemana pukea ruutukuviota, eli lahes kaikki tuli kouluun ruudullisissa pyjamissa tms. Keskiviikkona oli 1800-luku, torstaina piti pukeutua jokaisen luokka-asteen teeman mukaan. 9th grade oli the first class freshman, 10th super sophomores, 11th grade Jailbreak juniors ja 12th grade Sinister seniors. Perjantaina kaikki piti oman luokka-asteen teepaitaa. Perjantaina meilla oli kans Pep Rally jossa mun cheer team esiinty, meilla meni tosi hyvin esitys ja saatiin PALJON positiivista palautetta. Pep Rallyssa esiinty jokaisen luokka-asteen tanssijat myos ja sitten siela oli jotain pienia kisoja tms. Perjantai illalla meilla oli home game, olin siella cheeraamassa, ja me havittiin.
Lauantaina oli itse homecoming dance, joka oli tosi siistia! Oli niin ihanaa laittautua kunnolla, meikata, pitaa korkkareita ja tanssia :) Oltiin tansseissa noin pari tuntia minka jalkeen mentiin after partyihin jotka ei paattynytkaan suunnitelman mukaan. Menin viimeyona viidelta nukkumaan joten oon nyt ihan poikki. Oon tehnyt tanaan _koko paivan_ laksyja, mulla oli ihan kamalasti tehtavaa. Ensiviikolla on pari koetta ja projektia ja oon ihan poikki, kun kokoajan taytyy tehda kaikki niin taysilla.





Lupasin teille vastailla myos pariin kysymykseen mita ootte multa kyselly, joten valitsin 15 parasta noista 50 kysymyksesta mita mulle tuli, joten tassa tulee Q&A !

1.Millasta cheerleading on siella? Miten eroaa Suomen cheerleadingista?
Cheer on taalla tosi paljon enemman tanssipainotteista. Normitreeneissa tehdaan aikalailla Suomen junnu-juttuja eli basketteja, libroja, volttiheittoja, exeja yms ihan basic stuntteja. Treeneissa opetellaan kans aina uusia huutoja meidan futispeleihin. Ei tavallaan eroa kauheesti Suomen cheerista muuten kun jos taalla tehdaan ns "kisaohjelmaa" niin Suomessa tahan ohjelmaan kuuluisi siis 1 tanssi, taalla niita tansseja on ainakin 3. Mutta siis taa mun koulun varsity football cheerleading ei eroa Suomen cheerista sinansa kauheesti. Tehdaan vaan tosi paljon helpompia juttuja mita ma tein Suomessa mun joukkueessa, mut ma muunmuassa valmensin naita asioita meijan seuran junnujoukkueille kun olin Suomessa. Mut mulla vaihtuu kohta cheeri Basketball cheerleadingiin  koska football season loppuu. Basketball cheer on kuulemma tosi paljon enemman tanssipainotteista eika stuntteja tehda kuin harvoin. Mut tykkaan tasta cheerista, on kiva hioa ihan perusjuttuja taalla, en ma olettanutkaan etta taalla tuun cheerissa kauheesti kehittymaan. 

2.Onko koulu vaikeampaa?
Koulu on todella paljon vaikeempaa. Testeja ja kokeita on joka viikko, niita voi olla jopa 3kpl paivassa. Laksyja tulee paljon, todella paljon ja mulla menee laksyjen tekoon noin kolmesta neljaan tuntia paivassa. Opettajat odottaa sulta paljon enemman mita Suomessa ja sun on pakko teha kaikki laksyt etka voi feilata kokeissa tai muuten et saa menna treeneihin. Selviaisin varmasti ihan hyvin ja saisin hyvia numeroita jos vuorokaudessa olis 5 tuntia enemman. Ma meen suoraan koulun jalkeen treeneihin ja treeneista suoraan dinnerille. Dinnerin jalkeen kello on 7 ja alan tekemaan laksyja. Teen niita niin kauan kun mun room mate menee nukkumaan. Alexis menee nukkumaan aina 10.40 enka aina saa tehtya kaikkia laksyja tossa ajassa, mika on tosi surullista koska tekisin ne jos olis aikaa. Mut en haluu myoskaan jattaa treeneja valista koska tipun joukkueesta, ja mun mielesta toi melkein 4h paivassa laksyja on jo ihan liikaa. Mutta koulu siis on tosi paljon vaikeempaa ja sulta odotetaan ihan hullun paljon. 

3. Puhutko koko ajan englantia?
Joo, lahes koko ajan. Jos ollaan Emmin kans jossain kahestaan, esim jommankumman huoneessa niin puhutaan tottakai Suomea, mut muuten kokoajan julkisilla paikoilla enkuks, koska se on tosi epakohteliasta puhua eri kielta jos porukassa on ihmisia ketka ei ymmarra.

4. Onko meilla taalla mitaan saantoja?
On meilla saantoja, mutten kauheen paljoa. Ei saa kayttaa paihteita, taytyy kertoa jos menee yoksi tai lahtee pois, yms. Ihan perus juttuja :)

5. Kuinka usein kayt Suomessa?
Ma tuun suomeen thanksgivingilla 25.11 ja oon viikon. Sit tuun tanne takasin pariksi viikoksi jonka jalkeen meen takas Suomeen 19.12-5.1 eli joululomaksi ja sitten tuun viela spring breakilla mika on joskus kevaalla :)

6. Mita kaipaat eniten Suomessa? Mita vahiten?
Kaipaan eniten mun perhetta, sukulaisia ja kavereita (ja lemmikeita). Siis kaipaan heita ihan hirveesti, ja ootan niin paljon etta paasen kaymaan Suomessa. Vahiten kaipaan saata koska taalla saa on aina niiiiiin ihana, lammin, aurinkoinen, just taydellinen.

7. Mita asioita Suomessa oot alkanu arvostaa vasta nyt?
Oon alkanu arvostaa Suomen koulusysteemia, varsinki koeviikkoja, se on oikeesti tosi hyva asia ne koeviikot vaik ne tuntuu Suomessa ihan hirveille. Oon alkanu arvostaa Suomen ilmaa ja vetta mika tulee lavuaareista haha. Ja Suomessa saa muutenkin nuoret elaa niiiiiin vapaasti verrattuna naihin jenkkinuoriin. Naa tekee hulluja juttuja ja valehtelee vanhemmillee, ja heilla on tosi tiukat saannot esim kotiintuloajoissa ja siina etta mihin ne on menossa ja kenen kanssa. 

8. Ikavoitko Suomea siella ollessasi?
Ikavoin, tottakai. Ennen sanoin etta vihaan Suomea ja haluun sielta mahd. nopeesti pois, mut nyt oikeesti kaipaan sinne. Kaipaan mun elamaa ennen mun amerikkaelamaa, mut en silti haluu takas lopullisesti, koska oon onnellinen taalla ja rakastan mun elamaa taalla. Mutta vastaus on siis etta kylla ikavoin ja paljon ikavoinkin. 

9. Suosikki kauppa siella? Lempi Ruokapaikka?
Lempparikauppa on varmaankin pink/vs, siel on tosi kallista mut rakastan niita vaatteita. Jos tarvii jotain halpoja paitoja tms ni forever 21. Lempi ruokapaikka on ehdottomasti the cheesecake factory!! 

10. Kuinka usein sulla on mitkakin harrastukset?
Mulla on talla hetkella cheer treenit joka pva 4-6pm. Eli suoraan koulusta siihen asti et on dinner. Kevaalla alkaa track & field, joten niista treeneista en tiia viela.

11. Harkitsitko etta menisit isantaperheeseen?
Harkitsin, mut valitsin boarding elaman koska saa olla kavereiden kanssa kokoajan ja kaikilla on samat saannot, ja harrastukset ja koulu lahella. 

12. Mista sait idean etta menet sisaoppilaitokseen?
Otin selvaa erilaisita mahdollisuuksista ja sit aloin lukemaan enemman boarding elamasta, ja tykastyin siihen koska halusin itsenaistya, halusin "oppii elamaan yksin" ja must on tosi kiva elaa kavereiden kanssa samassa talossa. 

13. Oletko tyytyvainen etta menit sisaoppilaitokseen?
Oon! Vahan on kyl jotenki jaany vaivaa se et millasta ois olla host perheessa, mut oon kaikinpuolin tyytyvainen tahan :)

14. Voisitko kuvitella seurustelevasi siella opiskelevan pojan kanssa?
En tiia, en usko. En kuitenkaa oo jaamassa tanne ikuisesti ja suunnitelmat on ihan auki etta meenko tan vuoden jalkeen takas Suomeen koska haluisin suorittaa koulun hyvilla numeroilla ja haluisin lukea enemman psykaa, koska se on aine mita tarviin tulevaisuudessa. 

15. Juotko alkoholia/tupakoitko siella ollessasi?
En.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti